[Głosów:19    Średnia:4.8/5]

Żyjemy w czasach, w których popularny jest content marketing. Gdy stawał się on coraz popularniejszy, wiele firm zaczęło stawiać na content. Objawiało się to tworzeniem blogów na firmowych stronach, publikacjami na serwisach contentowych itp.

Prowadzenie firmowego bloga może być idealną formą promocji naszego biznesu, pod warunkiem, że prowadzimy go w sposób przemyślany i konsekwentny.

Należy ustalić cel prowadzenia bloga

Zakładając bloga na firmowej stronie internetowej, warto zastanowić się dlaczego chcemy go mieć. Co jest naszym celem, który musimy nim zrealizować. Cele mogą być różne, w zależności od strategii marki. Możemy dzięki blogowi ściągać ruch na naszą stronę firmową lub przedstawiać ważne informacje, które dzieją się w firmie.

blog firmowy

Komputer i notes – blog firmowy

Jeśli chcemy ściągać ruch na nasz serwis i blog pełni częściowo rolę pozycjonującą nasz biznes, czy stronę, to zawierać będzie inne treści niż blog ukazujący życie firmy.

Blog jako narzędzie pozycjonujące

W tym pierwszym przypadku, blog będzie zawierał informacje o branży. Jeśli więc prowadzimy agencję marketingową, to treści będą dotyczyły działań marketingowych, różnych rozwiązań i informacji, które mogą być przydatne zarówno dla branży jak i potencjalnych klientów.
Przy tworzeniu treści do takiego bloga warto posługiwać się analizą i zainteresowaniami użytkowników. Czyli najprościej mówiąc, należy analizować o co pyta nasza grupa docelowa w kontekście naszych usług. W oparciu o taką analizę należy przygotowywać tytuły publikacji i same publikacje.

Działanie pozycjonujące nasz serwis, które realizujemy w taki sposób jest bardzo skuteczne. Podsuwamy bowiem zainteresowanym użytkownikom nasz serwis oraz określone rozwiązanie (nasze). Wykorzystywany w ten sposób blog w znacznej mierze przekłada się na wzrost ruchu na serwisie oraz sprzedaż naszych usług. W oczach potencjalnych klientów, stajemy się bowiem ekspertem w swojej branży. Blog taki może być prowadzony przez osobę z zewnątrz lub agencję marketingową. Nie musi go prowadzić pracownik firmy.

Taka strategia prowadzenia bloga jest dobra dla firm, które jeszcze nie są zbyt rozpoznawalne. Jest ona dobra także dla tych, które potrzebują zwiększać sprzedaż, zasięg i dotarcie do konsumentów. Sam sposób tworzenia tytułów wpisów i tekstów wskazuje cel, który chcemy osiągnąć.

Blog jako narzędzie informujące

W przypadku, gdy blog ma pełnić funkcję informującą o firmie i podejmowanych przez nią aktywnościach, prowadzony powinien być przez osobę z firmy. Ciężko zlecić tutaj prowadzenie tego typu narzędzia osobie z zewnątrz, która często nie zna firmy ani pracujących w niej ludzi. Jest to dobra forma zmiękczenia wizerunku, ale w przypadku gdy firma jest już duża i rozpoznawalna. Blog nie będzie tutaj niczego sprzedawał.


3 Komentarze

Ela · 12 września 2019 o 16:52

Najlepszym przykładem takiego działania jest właśnie agencja NiceCity. Blog jest prowadzony umiejętnie, wypowiedzi związane z branżą, czasami wnikliwe spostrzeżenia, czasami przybliżenie jakiegoś zagadnienia. Jestem stałą klientką i jestem bardzo zadowolona z jakości świadczonych usług.
U mnie na stronie również prowadzą Państwo blog i zauważyłam wzrost ruchu na stronie i zwiększenie sprzedaży! Brawo!

Marek1 · 22 września 2019 o 12:54

A ja się zastanawiam na ile te wszystkie blogi będą miały rację bytu za kilka – kilkanaście lat. Teraz jest bum na content i różnego rodzaju treści, ale za kilka lat Google zmieni się pogląd i posiadanie bloga może być wadą. Pytanie na ile to możliwe i czy Google tak diametralnie zmieniłoby swoją politykę? Bo jeśli nie blog i treści to co? Filmiki i grafiki? Nie wydaje mi się szczerze mówiąc. Swoją drogą szacun w jaki sposób 1 firma zmieniła podejście do marketingu, do Internetu i całego świata. Gdyby nie Google, świat jaki znamy nie istniałby.

Ejo · 5 października 2019 o 23:57

Od dawna szukałam podobnego tekstu. Zastanawiałam się czy warto prowadzić bloga. Teraz już wiem, że warto.
Jutro będę siedziała i rozpisywała co chcę osiągnąć i postaram się napisać pierwsze teksty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *