[Głosów:1    Średnia:5/5]

Faktem jest, że nasze środowisko jest coraz bardziej degradowane, między innymi przez przemysł i nasz konsumpcjonizm. Postępuje globalne ocieplenie, zanieczyszczenie powietrza i wód. Nadmierna okazuje się produkcja tworzyw sztucznych, z którymi nie potrafimy sobie poradzić. Czasy, w których ludzie mogli się tym nie przejmować minęły. Coraz więcej ludzi ma tego świadomość i starają się postępować tak, żeby temu zapobiec. Marki mogą się temu poddać i na tym skorzystać.

Eko jest trendy.

Coraz więcej firm, sklepów decyduje się na zastosowanie ekologicznych materiałów przy pakowaniu swoich produktów. Niektóre wręcz korzystają z jednych opakowań wielokrotnie. Jak mówią badania, jest to bardzo dobrze odbierane przez świadomych konsumentów.

Eko-marki to takie, które zmieniają swój sposób działania tak, żeby cały proces produkcji, pakowania, dostaw, obsługi klienta, dokumentacji był przyjazny dla środowiska. Co więcej, podnoszą również świadomość u swoich klientów, edukując ich i opowiadając o tym, co może zrobić firma i konsument, żeby uniknąć degradacji środowiska.

Wiele osób obecnie bardzo zwraca uwagę na to, czy firma jest eko, czy stosuje się do zasad optymalizacji transportu i pakowania paczek. Czy wystawia faktury papierowe i wysyła pocztą, czy może używa e-faktur i dostarcza je mailem. To wszystko ma wpływ na środowisko. Konsumenci coraz częściej wybierają marki ekologiczne, więc to jest ten punkt, w którym możesz wygrać z konkurencją.

Eko daje korzyści.

Zmniejszenie nakładów materiałów na pakowanie i wysyłkę, lepsza logistyka, mniejsze zużycie energii to są aspekty, które warto przeanalizować. Są one nie tylko ważne wizerunkowo, ale również przynoszą konkretne korzyści. Faktem również jest, że zmniejszenie emisji dwutlenku węgla powoduje spadek opłat środowiskowych.

Eko-wpadki.

Spor firm zorientowało się, że bycie eko jest bardzo dobrym sposobem na marketing i używa tego w promocji swojej marki. Trzeba to jednak robić odpowiedzialnie i z dużą świadomością. Trzeba przeanalizować cały nasz biznes, a nawet sposób działania naszych kontrahentów.

Niejednokrotnie zdarza się, że jakaś firma bardzo promuje swój wizerunek jako firmy dbającej o środowisko, a okazuje się, że jeden z producentów komponentów testuje swoje produkty na zwierzętach. Jeśli taki fakt przedostanie się do mediów, wpadka wizerunkowa gotowa.

Firma myśląca o środowisku.

Nasz biznes to również pracownicy, promujmy zdrowe, ekologiczne postawy. Duże, zagraniczne korporacje już teraz stosują różne rodzaje zachęt dla swoich pracowników. Organizują konkursy z nagrodami dla osób dojeżdżających do pracy rowerami, organizują „owocowe środy”, żeby promować zdrową dietę. Nie bez znaczenia jest również stosowanie recyklingu i obieranie makulatury. W dużych firmach produkuje się ogromną ilość dokumentów i recykling dokumentów może dać nam sporo realnych korzyści. Inna sprawa, gdy wchodzą w grę dokumenty z danymi, wtedy trzeba je niszczyć.

Niektóre firmy już zdecydowały się przejść na ładowanie baterii z energii słonecznej, część korzysta z odnawialnych źródeł energii, takich jak fotowoltaika czy wiatraki produkujące energię z wiatru.

Często firmy organizują również różne akcje ekologiczne, takie jak sprzątanie świata, sadzenie drzew. Wiele też inwestuje w szkolenia i warsztaty, uświadamiające w jaki sposób pracować i żyć, żeby chronić planetę. Takie działania mają sens, ponieważ dbają również o wewnętrzny marketing, pracownicy wiedzą, że ich firma jest odpowiedzialnym pracodawcą i dba o ich dobro.


0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *