[Głosów:4    Średnia:5/5]

Reklama internetowa obecnie jest najbardziej popularnym sposobem promowania swoich usług i produktów. Kampania w Google AdWords to świetny sposób na to, by przyciągnąć i zachęcić nowych klientów. Dowiedz się, jak ją ustawić, by była naprawdę skuteczna i przyniosła oczekiwane rezultaty.

Reklamy w Google AdWords – główne zalety

Jedną z najważniejszych zalet reklam w Google AdWords jest możliwość stworzenia różnorodnej reklamy. A dzięki możliwościom dokładnego stargetowania, możesz skierować ją bezpośrednio do tych osób, które mogą być nią najbardziej zainteresowane. To ma wiele plusów, ponieważ dzięki temu masz większe szanse zyskać nowych klientów, to także znaczne ograniczenie kosztów.

A skoro już o kosztach mówiąc – reklamy Google AdWords to spora oszczędność. Ceny są stosunkowo małe, zwłaszcza w porównaniu do reklamy w gazetach, billboardach, a zwłaszcza telewizyjnych. Niski koszt w tym wypadku nie oznacza jednak małych wyników. Na dodatek ceny możesz kontrolować – to ty decydujesz, ile chcesz zainwestować w reklamowanie swojej strony. Reklama AdWords jest zatem elastyczna i sprawdzi się nie tylko w przypadku największych graczy, mogą z niej korzystać nawet małe firmy. Na dodatek nie podlega jakimkolwiek granicom – możesz promować się w każdym zakątku świata.

Ustawienie kampanii w Google AdWords

Pierwszy krok do ustawienia kampanii w Google AdWords to oczywiście stworzenie unikalnego konta, za pośrednictwem którego można tworzyć kampanie i emitować reklamy.

Nie jest to skomplikowane działanie. Sprawa jest bardzo prosta – konto gmailowe można połączyć z kontem Google AdWords. System jest tak stworzony, że program intuicyjnie przeprowadza cię przez wszystkie kroki rejestracji. W podobnie intuicyjny sposób możesz skonfigurować całą rejestrację, jednakże tutaj musisz podjąć kilka decyzji, które wpłyną na skuteczność twojej reklamy.

Konfiguracja kampanii

Konfiguracja kampanii to określenie wszystkich podstawowych danych. Przede wszystkim należy zacząć od nazwy i ustaleniu celu. Jeśli w Google Ads określisz wyraźnie cel, system sam podpowie ci funkcje i ustawienia, które pomogą ci w osiąganiu najlepszych wyników. Celem może być na przykład zwiększenie sprzedaży lub zintensyfikowanie ruchu na stronie firmowej.

Kolejnym krokiem konfiguracji jest wybór typu kampanii i sieci reklamowej, to znaczy decyzja, w jakich miejscach będzie wyświetlana twoja reklama. Należy wybrać także urządzenia, na których będzie wyświetlała – na przykład wyłącznie komputer albo urządzenia mobilne. Oczywiście reklamy nie da się zrobić nie uwzględniając lokalizacji i dziennego budżetu, który chcesz przeznaczyć na swoja reklamę. Wysokość budżetu możesz zmienić. Teoretycznie im wyższa kwota, tym większe zasięgi, lecz nie sugeruj się tym – cena kampanii powinna być dopasowana do twoich oczekiwań i możliwości finansowych. To także moment na ustalenie harmonogramu wyświetleń, postaraj się trafić na moment, kiedy członkowie twojej grupy docelowej korzystają z Internetu.

Treść skutecznej reklamy w AdWords

Skonfigurowanie reklamy i idealne dopasowanie jej do grupy docelowej nie wystarczy, jeśli nie zwrócisz uwagę na treść. Doceń moc słowa – to podstawa marketingu i badania wskazują, że to właśnie treść reklam wpływa na to, czy potencjalny klient będzie chciał odwiedzić twoją stronę. Tworząc tekst reklamowy postaw się w roli klienta. Nie masz za wiele miejsca, więc zastanów się, które treści są najważniejsze dla odbiorcy. Warto pokazać korzyści produktu. Zastosuj także CTA – call to actin ­– perswazyjne zwroty nawołujące do działania, które pomagają użytkownikom w podjęciu decyzji. Jeśli stosujesz reklamę na urządzenia mobilne, zastosuj rozszerzenia, które zwiększają skuteczność kampanii, na przykład możliwość przejścia do profilu w mediach społecznościowych.

Przygotowanie skutecznego tekstu sprzedażowego może się wydawać dość skomplikowane. Jeśli nie czujesz się w tym pewnie, a chcesz maksymalnie zwiększyć wpływy z reklam, rozważ zatrudnienie specjalisty. Sprawny copywriter ułoży tekst, który będzie wpływał na klientów i zachęcał ich do otworzenia reklamy.

Słowa kluczowe a reklama AdWords

Nie można zapomnieć, że w przypadku reklamy AdWords, słowa kluczowe mają ogromne znaczenie. To sprawia, że reklama wyświetli się wyłącznie właściwym klientom – tym, którzy szukają używanej przez ciebie frazy.

Szukając odpowiednich słów kluczowych z wykorzystaniem KeyWord Plannera weź pod uwagę nie tylko treść reklamy, co także stronę docelową, do której będą prowadzić. Frazy kluczowej, których używasz powinny ściśle nawiązywać do treści na stronie. Dzięki temu procent osób, które zostaną dłużej na witrynie firmowej będzie znacznie większy. A to już kolejny krok do znacznego zwiększenia sprzedaży.

 


0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *