[Głosów:4    Średnia:5/5]

Artykuł 13. Ustawy o wychowaniu w trzeźwości zakazuje reklamy napojów procentowych wyłączając piwo. Nie znaczy to, jednak, że złocisty trunek można promować bez żadnych ograniczeń. Naszej promocji zgodnie z prawem nie możemy kierować do osób małoletnich. Nie możemy też łączyć delektowania się piwem podczas uprawiania sportu lub kierowania pojazdami oraz zachęcać do nadmiernego spożycia. To tak w  dużym skrócie. Jak, więc skutecznie prowadzić marketing dla branży alkoholowej?

Furtką może okazać się w tym przypadku Internet, bowiem rygorystyczne regulacje nie odnoszą się do sieci. Pod warunkiem, że na naszej stronie umieścimy informację o tym, że strona dedykowana jest wyłącznie osobom pełnoletnim. Jak, więc reklamować się w wirtualnym świecie? Podobnie, jak większość marek FMCG powinniśmy postawić na content. Konsument z pewnością doceni dobrze zrealizowaną reklamę produktowa, która zostanie oparta na wartościowej i łatwej do przyswojenia treści. Możecie do tego celu wykorzystać firmowego bloga z przepisami na pyszne drinki na bazie Waszego produktu lub social media, gdzie użytkownicy kochają zajawki z zakresu real time marketing. Wspólna wirtualna domówka lub angażujące posty na walcu z pewnością pozwolą stworzyć zaangażowaną społeczność. Jeśli chodzi o działania płatne, to Facebook zezwala na reklamę alkoholu zgodnie z obowiązującymi w naszym kraju regulacjami.

Na językach

W segmencie marketingu branży alkoholowej doskonale sprawdzą się też rekomendacje konsumentów. Poza klasyczny buzz marketingiem, skuteczna będzie też współpraca z influencerami. Popularność znanych blogerów, czy celebrytów to obietnica ogromnych zasięgów, które z kolei wygenerują większą sprzedaż.

Zostań królem eventów

Wiele firm korzysta też z możliwości sponsorowania dużych wydarzeń sportowych, czy imprez muzycznych. Wówczas promocja taka zgodnie z ustawą jest ograniczona do umieszczenia nazwy producenta lub dystrybutora oraz jego znaku towarowego wewnątrz gazet, na zaproszeniu, biletach, a także plakatach promujących określone wydarzenie. Eventy o zasięgu ogólnokrajowym, cieszące się dużym zainteresowaniem u naszej grupy docelowej, mogą okazać się świetną i zgodną z prawem formą promocji dla branży alkoholowej.

 


0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *