[Głosów:1    Średnia:5/5]

TikTok od czasu pojawienia się na rynku mediów społecznościowych wywoływał duże zamieszanie. Obecnie ma 689 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie. W takiej liczbie muszą kryć się odpowiedzi na pytanie, jak aplikacja sprawdza się jako narzędzie marketingowe? Ale czy tylko o liczby chodzi?

TikTok głównie dla nastolatków?

Większość, bo ponad 30 procent użytkowników TikToka to dzieci i nastolatki w wieku 10-19 lat. Silną i podobną do powyższej reprezentację mają też osoby w w wieku 20-29 lat. Jednak na TikToku występują wszystkie grupy wiekowe, milenialsi jak i również boomersi, tylko w mniejszych liczbach. Osoby powyżej 50 lat stanowią jedynie nieco powyżej 7% użytkowników.

Dlatego działania marketingowe w tej aplikacji najlepiej dedykować osobom w wieku nastoletnim, lub do 30 kilku lat.

Jak działa TikTok?

Jest to aplikacja gdzie wrzucać można krótkie (do 60 sekund, w przypadku niektórych użytkowników do 3 minut) filmiki. To co wyróżnia ją z pośród innych aplikacji, to ogromne możliwości edycji tych filmików. Na przykład z podkładaniem dźwięku, który gra niezwykle dużą role w odbiorze, a ilość muzyki dostępnej na TikToku jest ogromna.

TikTok wręcz zachęca użytkowników do skakania z jednej grupy odbiorców do innej, od trendu do trendu. Działa to na nasadzie tworzenia symulowanej tymczasowej grupy społecznej. Ludzie robią w jej obrębie rzeczy, które robi się w grupie, wewnętrzne żarty, rozmowy o wszystkim i o niczym, wyzwania. Feedback jest natychmiastowy, a stymulacja ciągła.

Wyzwania na TikToku angażują tysiące osób i pojawiają się niezwykle często, nie dotyczą tylko tematów wielkich i poważnych.  Hasztagi także grają dużą rolę.

Jego algorytm jest bliski perfekcji i do niedawna pozostawał tajemnicą. Trzeba poświęcić mu chwilę czasu aby nauczył się o nas tego, co chcemy oglądać. Nie musimy dodawać znajomych do grupy i nikogo obserwować jak np w przypadku Facebooka czy Instagram. Wystarczy w rekomendowanych filmikach spędzić trochę czasu a algorytm TikToka szybko nauczy się co najbardziej nas interesuje i z wielką precyzją da nam content jaki chcemy oglądać.

Sposób jego prezentacji jest niezwykle stymulujący i uzależniający, krótkie intensywne filmiki sprawiają, że ogląda się jeszcze jeden i jeszcze jeden.

Jak TikTokmoże posłużyć za narzędzie marketingowe?

Każda marka, której produkty dedykowane są dla osób nie tylko w przedziale wiekowym 50 plus na pewno znajdzie dla siebie miejsce w aplikacji. Kreowanie jej wizerunku warto powierzyć charyzmatycznej osobie, która w sposób kreatywny będzie przedstawiała jej działania i ludzką twarz. TikTok nie jest bowiem dobrą platformą do jedyne pokazania oferty. Wszelkie narzędzia do bycia kretynym są tam dane za darmo i należy to wykorzystać, aby nie być nudnym dla odbiorcy.

Najpopularniejsi Polscy influencerzy z TikToka mają po kilka milionów wyświetleń, więc proponowanie współprac, product placement i recenzji produktów może podnieść rozpoznawalność i dobry marketing marki.

Content marketing czyli informatywne, ciekawe treści często edukacyjne także mają wielkie zainteresowanie w aplikacji. Mimo, że kojarzyć ją możemy ze śmiesznymi filmikami o niczym, to jest tam mnóstwo treści, w których przekazać można coś wartościowego.

Wyzwania na TikToku to chleb powszedni. Nie trwają długo i gromadzą tymczasowe grupy odbiorców. Można więc tworzyć wyzwania związane z ofertą marki, gdzie dostępne będą nagrody.

Doskonale sprawdzi się dla osób robiących rękodzieło i małych firm, gdzie prezentować można sposób tworzenia produktów i kreować stylistyczne inspiracje.

Reklamy na TikTok

Reklamy na TikToku również istnieją i są bardzo rozbudowane. Opcje takie jak TikTok PRo z analizą statystyk kanału, TopView czyli reklamy pokazujące się podczas uruchamiania aplikacji, Brand Effects czyli reklamy w 2D i 3D zawierające wizerunek i produkt marki czy Brand Takeovers krótkie do 5 sekund reklamy video. To wszystko sprawia, że możliwości korzystania z aplikacji nawet w przypadku firm są ogromne, a z darmowych narzędzi dających marce duże zasięgi zawsze warto korzystać.


0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *