[Głosów:2    Średnia:5/5]

Biorąc pod uwagę zarobki prawników i prestiż zawodu, zaskakuje, jak mało efektowne są niektóre strony kancelarii w internecie. Jak to naprawić?

Budowa skutecznej strony internetowej

Zawód prawnika kojarzy się z prestiżem. Klienci u swoich prawników zostawiają często kilkadziesiąt tysięcy złotych. Wszystko to oznacza, że strona kancelarii nie może być wykonana na darmowym szablonie i sprawiać amatorskiego wrażenia. Chodzi też o triki marketingowe, o których prawnik nie musi wiedzieć, jak prawidłowo skomponowane profile w mediach społecznościowych czy odpowiednia pozycja w wyszukiwarce.

Lepiej nie próbować na własną rękę pozycjonować się w wynikach Google – potrzeba jest analiza haseł, których klienci faktycznie szukają. Zwróć się do profesjonalnej agencji, która zbuduje skuteczną obecność kancelarii on-line.

Język, który buduje autorytet

Po analizie stron kilkudziesięciu kancelarii można dojść do wniosku, że wielu prawników popełnia te same błędy na poziomie… języka. Osoba, która na co dzień skupia się na merytoryce i przywołuje paragrafy, zapomina czasem o takich drobiazgach, jak przecinki. Zdarzają się drobne błędy gramatyczne czy językowe. Wszystko to buduje wrażenie, które decyduje o tym, czy klient sięgnie po telefon i umówi się na spotkanie w konkretnej kancelarii.

Zdecydowanie warto postawić na jakość, a nie ilość treści na stronie. Jeśli trzeba, można powierzyć tworzenie treści profesjonalistom lub oddać swoje prawnicze teksty do redakcji.

Jak pisać na stronie kancelarii prawniczej, by zbudować prestiż?

  • Pod imieniem i nazwiskiem – to pozwala zwiększać rozpoznawalność i daje powody, by przyjść do tej, a nie innej kancelarii.
  • Przejrzyście – forma ma duże znaczenie, a prawnicy przyzwyczajeni do pisania długich pism procesowych czasem zaniedbują tę kwestię. Warto pamiętać o pogrubieniach, akapitach i linkowaniu, by tekst był łatwiejszy w odbiorze.
  • Z umiarkowaną ilością żargonu – przeciętny czytelnik, gdy tylko widzi w tekście paragrafy i długie wyliczenia numerów dzienników ustaw, przestaje skupiać się na tekście. Jeśli powołujesz się na paragrafy, umieść przypisy na końcu lub użyj linków, zamiast zamieszczać długie opisy dzienników ustaw, których nikt nie przeczyta.

Reklama firmy prawnej, która buduje prestiż

W przypadku prawników czy kancelarii pewna doza niedostępności jest wskazana. Nie odpowiadaj na proste prawne pytania w grupach czy na forach. Zamiast tego zamów w agencji marketingowej minimalistyczną oprawę graficzną dla swojej kancelarii, a następnie wykorzystuj ją w materiałach marketingowych.

Nie zachęcaj do skorzystania z usług kancelarii za pomocą niskich cen, lecz buduj autorytet, który pozwoli Ci wybierać najbardziej prestiżowych klientów. Warto nawiązywać też kontakty z dziennikarzami i szanowanymi publikacjami w internecie. Wydanie opinii na temat głośnej sprawy czy wywiad w biznesowym miesięczniku też budują pozycję eksperta, którym jesteś.

 


0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *