[Głosów:4    Średnia:5/5]

Agencje marketingowe to firmy o różnej wielkości czy doświadczeniu. Mogą się także różnić poziomem profesjonalizmu swoich pracowników. Jednym z wyznaczników tego poziomu jest podejście do klienta.

Zakres działań agencji marketingowej

Zakres działalności danej agencji może być bardzo różny, w zależności od ich specjalizacji. Zdarzają się agencje kompleksowe, które oferują: public relations, web developing, SEM/SEO, marketing szeptany, obsługę mediów społecznościowych, content marketing, eRzecznika i jeszcze kilka innych. Część agencji wybrała jednak węższą specjalizację, skupiając się na kilku z wymienionych czynnościach. W obu przypadkach ważne jest, aby podejście do klienta było jak najbardziej indywidualne.

Budowanie dobrych relacji

Budowanie dobrych relacji z klientem, to jedna z podstawowych zasad pracy profesjonalnej agencji marketingowej. Osoby za to odpowiedzialne powinny wyróżniać się wysoką kulturą osobistą oraz zdolnościami interpersonalnymi, które umożliwią jak najlepszy kontakt z klientem. Na pierwszej linii frontu stoją oczywiście handlowcy i to od nich zależy, czy w ogóle współpraca się rozpocznie. Skuteczna rozmowa z potencjalnym klientem może bardzo dużo zdziałać. Jeśli będzie skuteczna, podpisze on zlecenie na rozpoczęcie kampanii.

W tym momencie klient jest przejmowany przez inną osobę. W zależności od firmy może to być np. product manager. Osoba pełniąca tą funkcję powinna wyróżniać się kreatywnością, odpowiedzialnością oraz rozległą wiedzą fachową z dziedziny marketingu. Właściwie to jego praca z klientem może rozpocząć się jeszcze wcześniej. Gdy klient jest niezdecydowany po rozmowie z handlowcem, product manager może sporządzić indywidualną ofertę, która będzie zawierać dogłębną analizę sytuacji danej marki na rynku. W ofercie takiej proponuje się już konkretne działania, które pomogą w promowaniu marki.

Indywidualne podejście

W sytuacji, gdy kampania już trwa indywidualne podejście do klienta jest równie ważne. To właśnie  product manager powinien pilnować wszystkich spraw związanych ze zleceniem i być w stałym kontakcie z klientem. Takie podejście, pomaga bardzo szybko niwelować ewentualne problemy, które mogą zdarzyć się na tym etapie współpracy.

Jeśli dana agencja marketingowa jest w pełni profesjonalna i w swoich działaniach stawia na jakość, a nie ilość, można w dużej mierze być pewnym, że indywidualne podejście do klienta będzie na wysokim poziomie i pozwoli skutecznie dbać o jego potrzeby.


0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *