[Głosów:1    Średnia:5/5]

Właściciele restauracji często gubią się w temacie promocji. Jeszcze bardziej skomplikowane wydaje im się SEO, czyli pozycjonowanie strony restauracji. Może się wydawać, że nasz lokal nie ma żadnych szans – w końcu w kraju są tysiące podobnych restauracji. Czy na pewno?

Warto być na pierwszej stronie wyników wyszukiwania

Coraz więcej wyszukiwań odbywa się na ekranach telefonów. To utrudnia klientom dogłębne analizowanie wyników i zmusza ich do jeszcze szybszego podjęcia decyzji.

  • Twój potencjalny klient chce coś szybko zjeść.
  • Skanuje wzrokiem pierwsze kilka wyników wyszukiwania.
  • Wybiera restaurację, która mu najbardziej odpowiada – na podstawie cen, menu, godzin otwarcia (dlatego musisz je zamieścić w sieci!).

To szczególnie ważne, jeśli oferujesz dostawę na wynos. Klienci nie muszą wówczas kojarzyć Twojego miejsca ze świata rzeczywistego. Ocenią je tylko na podstawie tego, na której stronie wyników wyszukiwań się znajduje. Jeśli będzie za daleko, nigdy się o nim nie dowiedzą.

Pozycjonowanie strony restauracji w social-mediach

Coraz więcej osób znajduje usługi poprzez media społecznościowe. Sprawdź, jakie wyniki są widoczne na Facebooku po wpisaniu hasła typu: pizzeria w Kutnie; sushi na Sadybie. Czy da się w ten sposób znaleźć Twój lokal? A może raczej pozwala to znaleźć kilkanaście lokali konkurencji?

Spraw, by użytkownik mógł łatwo znaleźć Twoją restaurację tam, gdzie się znajduje. Razem z agencją marketingową możesz zaplanować odpowiednią strategię. Jeśli pizzerii w Twoim mieście jest tak wiele, że wypozycjonowanie staje się niemożliwe, zmień hasło, na które się pozycjonujesz. Np. zamiast pizzeria – miasto, może to być: pizzeria –  dzielnica, pizzeria – ulica, lub kuchnia włoska – miasto.

Nadal konkurencja jest za duża? Wypróbuj tzw. long-tail-keywords, czyli dłuższe frazy: najlepsza pizzeria – dzielnica; najtańsza pizzeria – miasto; bezglutenowa kuchnia włoska – miasto itp.

Wciąż wydaje się to zbyt skomplikowane? Daj znać – chętnie pomożemy dobrać odpowiednie frazy dla Twojego biznesu. To sztuka oparta na dogłębnej analizie słów kluczowych. Zły wybór może poskutkować tym, że strona będzie zoptymalizowana pod hasło, którego… nikt nie szuka. Odpowiedni dobór fraz kluczowych to już połowa sukcesu w pozycjonowaniu restauracji on-line.

A może re-pozycjonowanie strony w 2020 roku?

Być może Twoja pizzeria czy sushi bar ma już stronę internetową. Może nawet zadbałeś o SEO. Czy zauważyłeś, że ostatnio mimo to spadła ona na dalsze strony wyników wyszukiwania w Google?

Dzieje się tak dlatego, że algorytmy wyszukiwarek stale się zmieniają. Strony, na których są niskiej jakości artykuły nasycone sztywnymi frazami (np. pizzeria Kutno), przestają pokazywać się wysoko w wynikach wyszukiwania. Niektóre nawet są „karane” za stosowanie zakazanych już taktyk, i przez to znikają z pierwszych stron wyników. Dlatego co kilka lat warto przeprowadzić audyt strony pod kątem skuteczności pozycjonowania restauracji.

Co jeszcze jest ważne dla pozycjonowania restauracji?

Gdy wpiszesz w wyszukiwarkę hasło „restauracja Warszawa”, w pierwszej kolejności wcale nie zobaczysz adresu konkretnego miejsca. Pierwsze miejsca wyników wyszukiwania zajmują:

  • rankingi na portalach Tripadvisor i Zomato,
  • wizytówki Google Maps,
  • rankingi przeprowadzone przez blogerów,
  • rankingi mediów lokalnych.

Chcesz być wysoko w wynikach wyszukiwania? Warto zadbać o swoją prezencję w tych miejscach. Po pierwsze, linkowanie do strony wpłynie pozytywnie na jej pozycję. Po drugie, wielu klientów zakończy wyszukiwanie na stronie Tripadvisor czy innego rankingu, więc warto w nim być.

 

 


0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *