[Głosów:17    Średnia:4.6/5]

Na rynku spotkać można wiele podmiotów świadczących usługi marketingowe. Warto wskazać, że klient zainteresowany współpracą marketingową ma do wyboru nie tylko domy mediowe czy freelancerów. Na rynku funkcjonuje cała masa agencji reklamowych. Mamy tutaj do wyboru przeróżne agencje reklamowe, marketingowe, interaktywne, czy nawet zahaczające o marketing – agencje PR, agencje SEM i SEO, agencje marketingu szeptanego etc. Nie ma większego znaczenia jaki rodzaj agencji wybierzemy. Każda z nich jest w stanie zrealizować kampanię marketingową.

Różne rodzaje agencji marketingowych

Oczywiście, każda z tych agencji specjalizować będzie się w określonych działaniach. Przykładowo nawiązując współpracę z agencją SEM i SEO, kluczową aktywnością, która zostanie nam zaproponowana będzie kampania w wyszukiwarce Google i pozycjonowanie. Nie oznacza to oczywiście, że oferta będzie gorsza od oferty, którą przedstawi inna agencja. Po prostu specjalizacja zobowiązuje i nie na darmo agencja SEM i SEO skupi się na takich, a nie innych działaniach. Agencja interaktywna zaproponuje stworzenie strony internetowej i położy nacisk na aspekty funkcjonowania marki w środowisku interaktywnym.

Przy wyborze agencji warto odpowiedzieć sobie co chcemy osiągnąć. Jakie przyświecają nam cele i ewentualnie jakie narzędzia czujemy, że będą tutaj skuteczne. Pamiętajmy przy tym o tym, że nie zawsze Internet jest właściwym kierunkiem. Czasami skuteczniejsze będą działania offline niż online. Internet jednak jest kierunkiem rozwoju, w stronę którego należy podążać. Cały świat już od kilku lat wchodzi do Internetu. Niedługo jeśli marka nie będzie obecna w Internecie, nie będzie miała racji bytu na konkurencyjnym rynku.

Czym są agencje 360?

Jeśli chcemy wykorzystać kilka narzędzi i stworzyć spójną strategię marketingową najlepszym wyborem wydają się agencje 360. Tego typu agencje nie specjalizują się w konkretnych narzędziach. To agencje, które tworzą spójny, mocny przekaz z wykorzystaniem kilku narzędzi, dobranych do strategii, którą często same opracowują.

Cechą charakterystyczną takich agencji jest to, że wszystkie zaproponowane narzędzia są ze sobą spójne. Kooperują one ze sobą i nastawione są na realizację określonego celu. Może zdarzyć się sytuacja, że każde narzędzie realizuje konkretny cel cząstkowy (np. edukacja), a sumarycznie wszystkie narzędzia realizują cel główny (np. sprzedaż).

Komunikacja zintegrowana daje najlepsze efekty. Dodatkowo pozwala na sprawną optymalizację działań i rotowanie narzędziami, w zależności od rezultatów jakie przynoszą. To duża przewaga. Ciężko bowiem sobie wyobrazić, że np. agencja social media stwierdzi że jej core działalności czyli kampania w social media się nie sprawdza i trzeba przyjąć inne rozwiązania.

Kategorie: Marketing

1 Komentarz

Olga · 7 sierpnia 2019 o 14:14

Zgodzę się z autorem. My zawsze jak jesteśmy w trybie przetargowym, to wybieramy agencje, które mają szerokie kompetencje. Nie chcemy się rozbijać, że jedna firma robi stronę, inna prowadzi social media. Dla wygody chcemy mieć jeden kompleksowo obsługujący nas podmiot.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *