Agencja Reklamowa, Studio Graficzne, Warszawa,

Fotorealistyczne Wizualizacje 3D

Virtual Reality


Jednym z bardziej spektakularnych aspektów działalności firmy związanej z rynkiem Virtual Reality, jest tworzenie świetnych wizualizacji produktów oraz przestrzeni. Technologia ta jest nowa, a nie każda organizacja czy firma posiada duże doświadczenie w tworzeniu, projektowaniu, kreacji treści VR. Wiele firm, w szczególności agencji reklamowych, może w tym zakresie pomóc. Dobra agencja reklamowa posiada studio graficzne i zatrudnia wysokiej klasy specjalistów zajmujących się grafiką komputerową. Właśnie oni zajmują się tworzeniem wizualizacji 3D, przygotowując dla swoich klientów wykreowany świat prezentujący na przykład obiekty architektoniczne – budynki lub przestrzeń wewnętrzną. Są oni w stanie zadbać o każdy detal – zwizualizować nie tylko wielkość pomieszczenia, ale też obiekty takie, jak meble, a nawet tkaniny, którymi obite mogą być sofy. Grafikę komputerową wykorzystuje się zatem do tworzenia fotorealistycznych wizualizacji architektonicznych, a klienta zabiera na wirtualny spacer po świecie, który w rzeczywistości dopiero powstanie. Usługi tego typu mogą zrewolucjonizować nasz rynek. Agencje reklamowe służą wsparciem tym firmom, które pragną jak najlepiej zaprezentować swój produkt niezależnie od tego, czy będzie nim mieszkanie, mebel, czy też obiekt architektoniczny.

Powstawanie produktu.

Obserwacja powstawania produktu.

Dzięki możliwościom, jakich dostarczają nam najnowsze technologie możliwe stało się obserwowanie powstawania rozmaitych przedmiotów. Daje to duże możliwości firmom, które chciałyby, by klient mógł nabrać zaufania do konkretnej marki. Mogąc obserwować kolejno każdy etap pracy nad produktem wiedziałby, za co właściwie płaci. Taka obserwacja w świecie rzeczywistym nie zawsze jest możliwa. Co prawda niektóre firmy umożliwiają od czasu do czasu zainteresowanym odbycie wycieczki po przedsiębiorstwie lub hali produkcyjnej, trzeba jednak przyznać, że zdarza się to w wyjątkowych okolicznościach. Przybliżenie procesu powstawania produktu staje się możliwe dzięki wizualizacjom 3D. Świat wirtualny umożliwia stworzenie takiej wizualizacji 3D, która ukazuje kolejne etapy wytwarzania danego przedmiotu. Wizualizacja taka może być bardzo szczegółowa, dzięki temu odbiorca zyskuje świadomość produktu. Poznanie danego produktu z uwzględnieniem detali może sprawić, że klient chętniej sięgnie po tą rzecz i będzie skłonny za nią zapłacić. W tworzeniu wizualizacji produktów warto zdać się na agencje reklamowe, które często posiadają w tym zakresie duże doświadczenie. Mogą one nie tylko wizualizować produkt, ale też zabrać nas na wirtualny spacer po rozmaitych miejscach. Za pomocą technik Virtual Reality możemy zatem tworzyć kreacje nie tylko przedmiotów, ale też przestrzeni – budynków, parków, pomieszczeń.

Agencje reklamowe korzystają z wizualizacji 3D.

Technologia wirtualnej rzeczywistości (Virtual Reality, VR) zapewniła sobie miejsce w kulturze popularnej za sprawą gier komputerowych, filmów oraz książek które zostały zaadaptowane do filmu. Coraz częściej z wizualizacji 3D korzystają również rozmaite gałęzie biznesu. Inwestorzy, producenci i usługodawcy wiedzą już, że w sprzedaży może im pomóc wizualizacja 3D wykonana przez profesjonalną agencję reklamową. Ta ostatnia bowiem zatrudnia specjalistów mogących zwizualizować dowolny produkt z dbałością o detale i zachowaniem estetyki obiektu. Jest to bardzo istotne, gdyż klient kupuje oczami. Korzyści z wykorzystania nowych technologii mogą odnieść przede wszystkim ci przedsiębiorcy, których produkty mają mieć walory estetyczne. Wizualizacja 3D dowolnego przedmiotu – mebla, urządzenia, sprzętu AGD, obiektu dekoracji wnętrz – może niedługo okazać się niezbędnym elementem zapewniającym zainteresowanie konsumenta. Agencje reklamowe wydają się być świadome tego faktu i oferują usługobiorcom profesjonalne wizualizacje wykreowane na ich potrzeby. Dzięki ich pracy w przyszłości potencjalny klient będzie mógł odbyć wirtualny spacer po osiedlu, na którym zamieszka, a pani domu nie będzie musiała wysilać wyobraźni, by znaleźć odpowiedź na pytanie: czy ta wersalka zmieści się w pokoju?

Wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości do wizualizowania umeblowania pomieszczeń

Emocje związane z wirtualną rzeczywistością i jej wykorzystaniem w biznesie nie kończą się. Na tym polu do gry weszli już tacy gracze, jak Apple i Google. Nieustannie powstają nowe aplikacje, systemy i platformy. Co ciekawe, nawet media drukowane, jak New York Times, zaczynają doceniać wirtualną rzeczywistość i korzystać z wizualizacji 3D.  Również mali sprzedawcy detaliczni chętnie dostarczają nowe narzędzia, które poprawią jakość zakupów. Klienci bardzo entuzjastycznie podchodzą do możliwości obejrzenia wizualizacji tego, co chcą kupić. Wirtualna rzeczywistość daje ogromne pole do popisu dekoratorom wnętrz i producentom mebli. Dzięki nowym technologiom mamy możliwość wizualizowania tego, jak wyglądałby określony mebel na przykład w naszym pokoju. W prosty sposób, za pomocą naszego telefonu i prostego zabiegu wykonywania zdjęć możemy przekonać się, czy kanapa lub stolik spełnią swoje zadanie w naszej przestrzeni mieszkalnej. Oczywiście tego typu technologie sprawdzają się także, gdy planujemy kupić dom czy mieszkanie (przed zakupem odbędziemy po nich wirtualny spacer), jednak wizualizacje 3D wydają się sporo ułatwiać także podczas zakupów pomniejszych – dotyczących właśnie umeblowania.

Czym jest wirtualna rzeczywistość?

Wirtualna rzeczywistość (Virtual Reality) pozwala doświadczać człowiekowi wszystkiego, na co ma ochotę i co potrafi sobie wyobrazić, w dowolnym miejscu i czasie. Jest to najbardziej wciągająca technologia rzeczywistości, która może przekonać ludzki mózg, że jest tam, gdzie tak naprawdę nie jest. Technologia ta wydaje się być dość skomplikowana, jednak osoby, które świadczą usługi korzystając ze spacerów wirtualnych, czyli tworząc dla klienta wizualizacje 3D, mają przewagę nad konkurencją, gdyż kupujący może dokładnie wyobrazić sobie, za co zamierza zapłacić. Wrażenia, jakich dostarcza taka wizualizacja 3D są bardzo wciągające. Nie tylko pomniejsze agencje reklamowe interesują się tego typu nowinkami. Warto zaznaczyć, że również największe firmy, takie, jak Facebook, Google i Microsoft obecnie inwestują miliardy dolarów w rozwój 3D. Spacery wirtualne są przyszłością – to znaczy przyszłość wirtualnej rzeczywistości rysuje się naprawdę doskonale. Wizualizacje 3D mogą stać się filarem naszego codziennego życia. Łatwo wyobrazić sobie, iż wiele punktów usługowych i firm sprzedających produkty, które mają być stworzone na zamówienie, może korzystać z postępu technologicznego i wizualizować klientowi swój produkt, zabierać go przed zakupem np. na spacery wirtualne po budowanych obiektach.

Wizualizacje 3D rozwijają wewnętrznie

Trójwymiarowy świat, jakiego doświadczamy dzięki wizualizacjom 3D, to sztuczne środowisko, które powstaje z połączenia interaktywnego sprzętu i oprogramowania. Przez agencje reklamowe może być ono prezentowane użytkownikowi w taki sposób, by wszelkie jego wątpliwości  zniknęły. Świat, jaki prezentuje się w ten sposób użytkownikowi zostaje przez jego umysł zaakceptowany jako rzeczywiste środowisko. Spacery wirtualne można wykorzystywać do wielu różnych celów – prywatnych i biznesowych. Być może w przyszłości na tego typu przechadzki będziemy wybierać się chociażby po to, by się zrelaksować lub doświadczyć stymulacji, której nie mamy na co dzień. Wizualizacje 3D mogą zatem służyć rozrywce. Wykreowana przestrzeń i wypełniające ją przedmioty mogą sprawiać, że człowiek poczuje się tak, jakby naprawdę uczestniczył w przedstawionej sytuacji.  Doświadczenie takie może być interesujące z psychologicznego punktu widzenia. Osoba odbywająca spacer w rzeczywistości 3D może podczas takiego doznania obserwować swoje emocjonalne reakcje i dokonać wielu spostrzeżeń, których nie poczyniłaby na co dzień. Paradoksalne wydawać by się mogło zatem stwierdzenie, iż spacery wirtualne, czyli nowe technologie, mogą rozwijać nas wewnętrznie. Wszystko zależy od celu, do jakiego chcemy owe wizualizacje 3D wykorzystać.

Wizualizacje  3D  i ich zastosowanie


Kiedy słyszysz słowa wirtualna lub rozszerzona rzeczywistość, trudno jest sobie wyobrazić, w jaki sposób ta idea może przełożyć się na sprzedaż Twojego produktu. Te terminy są często zarezerwowane dla gier wideo, jednakże sklepy internetowe z meblami i dekoracjami zaczynają tworzyć projekty wnętrz na nowy, wirtualny sposób – odwołują się do wizualizacji 3D. By tworzyć tego typu wizualizacje, niejednokrotnie korzystają z usług wyspecjalizowanych agencji reklamowych. Zmienia to w sposób znaczący to, w jaki konsumenci robią zakupy. Teraz klientowi pozwala się niejako wejść w interakcję z meblami. Brzmi to zabawnie, jednak jest prawdą. Sklepy meblowe umieszczają swoje produkty w rzeczywistych przestrzeniach, oferując widzom możliwość zobaczenia, jak meble i inne przedmioty wyglądają w domu, czy ich wymiary są zgodne z oczekiwaniami, a kształty estetyczne. Wirtualnie odbywają spacer po nowoumeblowanej przestrzeni. Taki wirtualny spacer bardzo często przekonuje ich do kupna. Ten sposób dotarcia do klientów jest bardzo praktyczny i przynosi bardzo dobre rezultaty. Klient wiedząc, iż dany mebel będzie pasował do jego mieszkania, na pewno się w nim zmieści i będzie harmonizował z resztą umeblowania, chętnie go kupi. Nie musi już biegać z miarką i liczyć centymetrów, gdyż odpowiednia aplikacja zrobi to za niego.

Nieograniczone możliwości wirtualnej rzeczywistości


Reklama dźwignią handlu. I usług. Sposoby dotarcia do klientów co dzień spędzają sen z powiek wielu producentów i usługodawców. Każde medium jest dobrym środkiem reklamowym, zatem coraz częściej reklamowaniu produktów i usług służy wirtualna rzeczywistość. Profesjonalne agencje reklamowe coraz częściej odwołują się do niej w swojej ofercie.  Coraz więcej eksperymentalnych technologii próbuje umieszczać reklamy w rzeczywistości wirtualnej, technologii, która zdecydowanie ma przyszłość. Oglądanie reklam w Virtual Reality jest zatem już tylko kwestią czasu. Coraz więcej użytkowników kina domowego posiada w domu okulary, które w każdym momencie mogą przenieść go w baśniowy trójwymiarowy świat. Wizualizacje 3D służą już zatem zarówno rozrywce, jak też sprzedaży. Wirtualne spacery po nowootwieranych obiektach lub budynkach, które są budowane to standard, który wprowadzają firmy deweloperskie. Rzeczywistość 3D zaskakuje nas co raz bardziej, codziennie oferując nowe rozwiązania w wielu sferach naszego życia. Warto korzystać z nowych technologii po to, by po prostu ułatwiać sobie życie. Wizualizacja planowanego zakupu z pewnością oszczędzi nasz czas , gdyż dzięki niej zakupów możemy dokonywać pozostając w domu.
2018-04-17T13:41:38+00:00

Leave A Comment