Widoczność twojej strony internetowej na jednym z pierwszych miejsc w wyszukiwarce raczej nie będzie dziełem przypadku. Musisz wiedzieć, że pozycjonowanie strony to proces, który wymaga wcześniejszego przygotowania i skrupulatnej pracy nad witryną. Jednak wszelkie działania są tego warte – pozycjonowanie przynosi wiele korzyści. Pozwala dotrzeć do potencjalnych klientów, a tym samym zwiększyć zyski ze sprzedaży.
Dzięki pozycjonowaniu masz szansę zdobyć sporą przewagę nad konkurencją, dla której działanie w sieci nie jest priorytetem. Pozycjonowanie daje także możliwość budowania rozpoznawalności twojej marki, jak i pracowania nad zaufaniem do tego, co robisz. A to w biznesie bardzo ważne wartości.
Pozycjonowanie strony – od czego zacząć
Jak wiele działań marketingowych, pozycjonowanie strony należy zacząć od zaplanowania strategii oraz wybrania słów kluczowych. Określ, które słowa związane są z twoją branżą, następnie pomyśl, w jaki sposób użytkownicy internetu mogą wyszukiwać tych haseł w sieci.
Jak już uda ci się je wypisać, dzięki specjalnemu narzędziu (np. Plannera Słów Google) możesz szybko zweryfikować, czy rzeczywiście wybrane frazy bywają wyszukiwane i pozytywnie wpłyną na pozycjonowanie strony. Dzięki takiemu plannerowi dowiesz się, ile wyszukiwań ma dana fraza i czy jest sezonowe.
Kolejny krok w pozycjonowaniu – optymalizacja strony
Samo posiadanie strony internetowej to dopiero mały kroczek w kierunku znalezienia się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Dopiero pozycjonowanie strony może przynieść zamierzone efekty. Aby witryna spełniała wszelkie kryteria algorytmów, powinna być dobrze zoptymalizowana. Co to oznacza? Oznacza to tyle, że pewne elementu muszą zostać ulepszone.
By pozycjonowanie strony przyniosło sukces, powinieneś zacząć od optymalizacji jej kodu. To na późniejszych etapach przyczynia się do szybszego ładowania witryny. Dzięki ustaleniu hierarchii nagłówków wyszukiwarka będzie miała mniej pracy – bardziej „polubi” twoją stronę.
Grafiki a pozycjonowanie
Grafiki przyciągają wzrok odbiorców i trudno sobie wyobrazić stronę, na której by ich nie było. Jednak, aby dobrze wpływały na pozycjonowanie strony, powinny również zostać zoptymalizowane. Zdjęcia i grafiki powinny mieć odpowiedni rozmiar (najlepiej dopasowany do wymagań szablonu), a także być we właściwym formacie (.png). Obrazy muszą być także odpowiednio podpisane (tekst alternatywny ułatwia wyszukiwarkom klasyfikowanie).
Jak linki wewnętrzne wpływają na pozycjonowanie strony?
Dużo mówi się o pozyskiwaniu linków zewnętrznych, by pozycjonowanie strony przynosiło jeszcze lepsze efekty, a zapomina się o jakże ważnym linkowaniu wewnętrznym. Umieszczanie na stronie linków do własnych podstron ułatwia poruszanie się po stronie, zarówno użytkownikom, jak i algorytmom Google. Aby linki były jak najlepiej zoptymalizowane, powinny występować w formie hiperłączy. Co ważne, muszą przenosić na strony, które mają jakąś treść i nie występują na niej żadne błędy.
0 Komentarzy