Prowadzenie działań związanych z content marketingiem jest obecnie bardzo popularnym sposobem na promocję. Wartościowe treści są przez wiele osób uważane, za klucz do sukcesu w sieci. Dzięki nim można budować relacje z klientem, pozyskiwać jego zaufanie, zwiększać swoją widoczność w Internecie, a także zwiększać sprzedaż. Korzyści z content marketingu jest zdecydowanie więcej, będą one widoczne tylko wtedy, gdy marketing treści zostanie przeprowadzony z dużym zaangażowaniem. Content marketing polega nie tylko na tworzeniu wartościowych treści, ale także na ich późniejszej dystrybucji i promocji, bez tych dwóch elementów prowadzenie działań związanych z marketingiem treści nie będzie skuteczne. Co to jest i jakie są korzyści z content marketingu?
Co to jest content marketing?
Content marketing jest długoterminowym procesem, który polega na tworzeniu takich treści, które będą dostosowane do potrzeb i wymagań odbiorców. Daje on bardzo dużo możliwości, ponieważ może być dystrybuowany na wielu kanałach, a także istnieje wiele form jakie można wykorzystać, jeżeli chodzi o tworzenie contentu. Można wyróżnić tutaj infografiki, ebooki, poradniki, webinary, podcasty, wideo i tak dalej. Wszystko powinno zostać dopasowane do grupy docelowej. Dlatego też podejmowane działania muszą zostać poprzedzone dokładnym poznaniem odbiorców ich zainteresowań i problemów. Marketing treści będzie skuteczny wtedy, gdy przekaz dotrze do odpowiedniej grupy obserwatorów, a następnie zmotywuje ich to do podjęcia konkretnych działań. Dlatego tak ważne jest, aby powstała treść była merytoryczna i angażująca odbiorcę.
Jakie są korzyści z content marketingu?
Jeżeli chodzi o korzyści z content marketingu, to jest ich naprawdę bardzo dużo. Tworzenie wartościowych atrakcyjnych dla odbiorców treści, będzie przynosiło zysk, który może być widoczny nawet po zakończeniu takich działań. Głównymi zaletami tej formy promocji będzie:
- zwiększenie widoczności Internecie – coraz więcej osób używa programów, takich jak adblock, które blokują reklamy w sieci. Dlatego też firmy muszą szukać innych rozwiązań, aby docierać do swoich odbiorców. To właśnie content marketing może być takim rozwiązaniem, ponieważ odpowiednio zoptymalizowane treści, będą wpływały na zwiększenie widoczności witryny w Internecie, poprzez poprawę jej pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Jeżeli witryna będzie wyświetlana wyżej, tym samym więcej użytkowników będzie ją odwiedzało, co może przełożyć się na zwiększenie sprzedaży i zysku.
- możliwość nawiązywania trwałych relacji z klientem – za pośrednictwem content marketingu można również nawiązywać relacje z klientami. Należy jednak uzbroić się w cierpliwość, ponieważ efekty nie będą widoczne od razu. Działania związane z marketingiem treści są procesem długotrwałym, który wymaga systematyczności.
- poprawa wizerunku w sieci – korzyści z content marketingu to także budowanie pozytywnego wizerunku marki w Internecie. Dzieląc się ze swoimi odbiorcami treściami, które będą nasycone wiedzą, może spowodować, że odbiorcy będą postrzegać taką organizację jako eksperta w danej dziedzinie. Czynność ta może też sprawić, że firma pozyska nowych lojalnych klientów. Tutaj ponownie prowadzone działania muszą być regularne i systematyczne.
- stosunkowo niski koszt – content marketing nie jest też bardzo drogim rozwiązaniem. Wymaga on jednak dużego nakładu pracy i poświęcenia czasu. Oczywiście powinien być on realizowany przez osoby, które posiadają odpowiednie doświadczenie i umiejętności, tylko wtedy będą widoczne, wyżej wymienione korzyści z content marketingu.
Ile kosztuje WoMM?
WoMM, czyli Word of Mouth Marketing, a po polsku marketing szeptany, to działanie polegające na docieraniu do klientów w sposób subtelny i nienachalny z przekazem o danej marce lub jej ofercie. Osoby zainteresowane marketingiem szeptanym, często zastanawiają się jaki jest koszt tej formy promocji. Niestety nie da się na to pytanie odpowiedzieć w sposób jednoznaczny. Jego koszt zależy od wielu czynników co sprawia, że oszacowanie ceny będzie bardzo trudne. Jednym z takich czynników, który będzie wpływał na koszt marketingu szeptanego jest ilość osób, które zaangażowane są wprowadzenie takich działań, zazwyczaj będzie to kilkuosobowy zespół współpracujący ze sobą. Warto również wziąć pod uwagę koszt narzędzi, które będą wykorzystywane. Można jednak oszacować, że 200 bądź 300 wpisów miesięcznie, zwykle będzie kosztowało około 4000 zł.
0 Komentarzy