[Głosów:0    Średnia:0/5]

Prowadzenie działań promocyjnych w sieci wymaga odpowiedniego podejścia i dużego zaangażowania. Nie da się osiągnąć sukces w Internecie bez kreatywności i systematyczności. Jednym ze sposobów na prowadzenie działań w sieci jest blog firmowy. Wiele firmy, zanim zaczną jeszcze swoją przygodę z blogowaniem zastanawiają się jakie są koszty prowadzenia bloga firmowego. Nie jest łatwo odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ zależy to od kilku czynników. Czym więc jest blog firmowy i czy warto go prowadzić?

Blog na firmowej stronie internetowej. Jakie są cele i jak go prowadzić?

Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego

Blog firmowy jest jednym z narzędzi do promocji swojej marki w sieci. Prowadzenie bloga pozwala budować pozytywny wizerunek marki w sieci, pozwala też tworzyć długotrwałą i pozytywną relację z klientem, co więcej dzięki niemu można też zwiększyć swoją pozycję w wynikach wyszukiwania.

Jednak trzeba pamiętać, że do osiągania tych wszystkich celów konieczne jest przygotowywanie ciekawych i interesujących wpisów, które muszą nieść za sobą pewną wartość, tylko wtedy czytelnicy będą chętnie wracać po nowe wiadomości i co więcej mogą oni chętniej dzielić się nimi ze swoimi bliskimi i innymi użytkownikami Internetu.

Zazwyczaj treści te mają zbliżoną tematykę co prowadzona działalność firmy. Dzięki temu przedsiębiorstwo może pokazać się w roli eksperta i udowodnić, że jest ekspertem w swojej dziedzinie. Bloga można stworzyć zarówno w subdomenie, wówczas będzie on częścią strony internetowej lub w katalogu wtedy będzie to odrębna witryna.

Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego?

Prowadzenie bloga firmowego ma wiele zalet, będą one widoczne w momencie, kiedy podejmowane działania będą regularne i dokładne. Dlaczego jednak warto prowadzić bloga?

  • Miejsce do komunikacji między marką a konsumentem – blog jest dobrym miejscem do przekazywanie klientom wszystkich ciekawych informacji i komunikowania im wszystkiego co w danym momencie firma chce im przekazać. Jak wiadomo coraz więcej osób szuka informacji na temat marki czy produktu zanim dokona w niej zakupów. Warto więc samemu dostarczać tych informacji. Dzięki temu istnieje większa szansa na to, że klienci uzyskają tylko te prawdziwe wiadomości.
  • Nowe linki do strony – jeśli na blogu zamieszczane będą treści wartościowe i ciekawe dla odbiorcy zacznie on dzielić się nimi ze swoimi bliski i znajomymi w sieci. Dzięki temu możliwe będzie pozyskanie wartościowych linków, które wzmocnią potencjał zarówno strony jak i całego artykułu.
  • Poznanie klienta – dzięki prowadzeniu bloga lepiej można poznać swoich klientów, wszystko to ich dręczy i to jakie mają oni wymagania. Dzięki poznaniu tych wszystkich informacji można w lepszy sposób dopasować swoją ofertę do potrzeb klienta.

Koszty prowadzenia bloga firmowego

Ile kosztuje blog firmowy

Wiele osób zastanawia się jakie są koszty prowadzenia bloga firmowego. Nie da się jednoznacznie określić jakie będą koszty prowadzenia bloga firmowego. Jednak można je oszacować na przykład domena w pierwszym roku to około kilkunastu złotych, następnie cena ta może wzrosnąć, kolejno hosting, tutaj już ceny są różne, za kilkaset złotych można już dostać całkiem niezłą ofertę.

Artykuły to kolejny i jednocześnie najważniejszych element. Tutaj ceny są bardzo różne u copywriterów, za dobrze napisany tekst będzie trzeba zapłacić nawet od 50 do 150 zł za 1000 znaków ze spacjami. I kolejny etap to szablon, może być on darmowy, lub kupiony w specjalnym serwisie jego ceny mogą sięgać nawet do kilkudziesięciu dolarów.

Koszty prowadzenia bloga jak widać mogą być bardzo zróżnicowane, od tych całkiem niskich do zdecydowanie bardziej wysokich. Wszystko więc zależy też od tego jakie fundusze ma na ten cel przeznaczone firma i na czym dokładnie jej zależy.

Nie da się jednak ukryć, że prowadzenie bloga ma wiele zalet więc poniesione koszty prowadzenia bloga, będą w stanie szybko się zwrócić. Warto więc odpowiednio przygotować się do prowadzenia bloga i robić to systematycznie. Do tego celu dobrze sprawdzi się kalendarz publikacji, dzięki któremu możliwe będzie kontrolowanie i sprawdzanie czy wpisy pojawiają się w równych odstępach czasowych.


0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *