[Głosów:16    Średnia:4.9/5]

Naturalnym, pierwszym krokiem każdej firmy, który powinniśmy wykonać jest inwestycja we własną stronę internetową. Strona ta, sama w sobie jest pierwszym narzędziem marketingowym, które ma przekonać niezdecydowanych lub wskazać konkretne rozwiązanie poszukującym.

Co powinno znaleźć się na stronie internetowej?

Na stronie powinna znajdować się oferta, wraz z dokładnym opisem oferowanych usług. Powinniśmy znaleźć na niej dane kontaktowe (mail, telefon). Dobrze jeśli znajdzie się tutaj opis naszej firmy, wartości którymi się kierujemy w życiu i w biznesie.

Na co zwrócić uwagę?

Projektując stronę internetową, lub zlecając ją profesjonalistom, należy pamiętać aby zwrócić uwagę na kilka istotnych elementów, zwłaszcza jeśli myślimy o przyszłych inwestycjach w kampanie marketingową i rozwój biznesu. Przede wszystkim kluczowe jest dostosowanie strony internetowej do wymogów Google.

strony internetowe

Strona powinna zawierać odpowiednią budowę linków (adresów URL), być dostosowana do urządzeń mobilnych (tzw. responsywność). Powinna również zawierać bloga lub aktualności – aby budować widoczność w wyszukiwarce na coraz większą liczbę fraz kluczowych. Nad contentem, który publikujemy na blogu powinniśmy systematycznie pracować. Nie rekomendujemy działań przypadkowych, sporadycznych i działań, które będą po pewnym czasie porzucone.

Liczy się wartościowy content

Nad contentem należy regularnie pracować. Powinien to być content wartościowy, który wnosi jakąś wartość dla naszej branży. Blog może wykreować markę na eksperta w danej dziedzinie, lub przekazać informacje ważne z punktu widzenia firmy. Należy przyjąć sobie pewną strategię na jego prowadzenie oraz określić jakie cele chcemy nim zrealizować. W praktyce można spotkać kilka rodzajów blogów, które realizują różne cele, ale będzie to przedmiotem osobnej publikacji.

Nie licząc inwestycji w stronę, samo prowadzenie bloga poza czasem, który mu poświęcimy jest jednym z najtańszych narzędzi marketingowych.

Jak traktować stronę internetową?

Strona internetowa powinna być traktowana w kampaniach marketingowych jako źródło rekomendacji i centrum komunikacji, do którego prowadzić powinny wszystkie narzędzia które wykorzystujemy w kampaniach marketingowych.

Powinniśmy zwrócić uwagę na rzecz, którą pomija wiele firm, a mianowicie na budowanie historii i widoczności domeny. Bardzo często to domena z historią, swoimi statystykami, rozpoznawalnością i indeksacją jest prawdziwą wartością firmy. To w oparciu o stronę można dokonać późniejszej wyceny swojego biznesu na rynku.

Im dłuższa historia domeny, tym lepiej. Tylko to praca, którą należy wykonywać długo, w sposób przemyślany i rozsądny nie tracąc jednocześnie celu dla którego to robimy. Jednym z najważniejszych narzędzi, które będzie nam w tym pomocne jest pozycjonowanie naszego serwisu.

Wszystko jednak zaczyna się od domeny. Na niej stawiamy swoją stronę internetową, a następnie zaczynamy promować swój biznes.

______________________________________________

Jesteśmy agencją marketingową 360. Jesteśmy w stanie pomóc w każdym z tych etapów, dlatego jeśli szukają Państwo profesjonalnego partnera biznesowego zapraszamy do kontaktu. Chętnie się z Państwem spotkamy, podzielimy wiedzą i wspólnie ustalimy możliwości nawiązania współpracy.


1 Komentarz

Michu · 6 sierpnia 2019 o 20:21

Strona www, to narzędzie pierwszego kontaktu z marką. Powinna być, choć znam wiele firm, które nie mają strony. Główny kanał zdobywania klientów to grupy na facebooku i rekomendacje “kilku zaufanych profili”, które napędzają ruch.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *