[Głosów:1    Średnia:5/5]

Postępujący rozwój technologiczny stanowi ciągłe wyzwanie dla przedsiębiorców promujących i sprzedających swoje usługi i produkty w internecie. Wymaga to od nich opanowania najnowszych technologii oraz narzędzi komunikacyjnych oraz wdrożenia technik ich skutecznego użytkowania. Jednym z takich narzędzi jest Twitter, czyli jedno z pięciu najpopularniejszych w Polsce mediów społecznościowych. Za jego pośrednictwem  każda marka może szybko i sprawnie komunikować się z fanami. O czym pamiętać, żeby robić to najskuteczniej? Jakie błędy często popełniają początkujący? Wszystko wyjaśniamy!

Potęga Twittera, czyli korzyści wynikające z posiadania konta firmowego

Na początek garść statystyk. W roku 2015 odnotowano na Twitterze ponad 1,3 mld zarejestrowanych użytkowników. Zauważono również, że 110 mln z nich loguje się na portal  zarówno z komputera, jak i z urządzeń mobilnych. Przekłada się to oczywiście bezpośrednio na ilość czasu spędzanego na tym portalu przez internautów. Warto zauważyć, że Twitter umożliwia nie tylko promocję produktów i usług przedsiębiorstwa. W znacznej mierze ułatwia również nawiązanie kontaktu i zaprezentowanie się wpływowym osobom w danej branży. Jego kolejną zaletą jest niezaprzeczalnie to, iż jest on genialnym „generatorem ruchu” na innych stronach internetowych oraz doskonałym sposobem na szybkie nawiązanie kontaktu z potencjalnymi lub aktualnymi klientami. Ważne jest to, że w przeciwieństwie do konkurencyjnych stron, na Twitterze niepotrzebne jest szerokie grono followersów, aby odnieść sukces. Wystarczy stosunkowo niewielka grupa  aktywnych fanów, aby publikowane tweety stały się popularne. Prócz wyżej wymienionych korzyści otrzymujemy również:

  • Szybki feedback ze strony użytkowników
  • Poprawę wizerunku marki
  • Budowanie i poprawę relacji z klientami
  • Możliwość prowadzenia efektywniejszej obsługi klienta

Jak skutecznie wykorzystać potencjał Twittera i czego się wystrzegać?

Kluczem do sukcesu profilu firmowego na Twitterze jest uświadomienie sobie, że nie działa on tak jak inne media społecznościowe. Bardzo często porównywany jest on z Facebookiem, a to przecież dwie zupełnie różne platformy i obowiązują na nich inne zasady. Jeśli zależy Ci na tym, aby kontro Twojej firmy na Twitterze było interesujące i skuteczne to:

  • Publikuj wartościowe treści – pamiętaj, że muszą być one konkretne i zwięzłe ze względu na ograniczenie znaków (140). Dodatkowo za każdy umieszczony we wpisie link, bez względu na jego długość, z puli odjęte zostają 23 znaki.
  • Korzystaj z hashtagów – dzięki nim użytkownicy w szybszy i łatwiejszy sposób mogą wyszukiwać dyskusje na interesujący ich temat. Ważne jest to, aby nie korzystać z nich „na ślepo”. Regularnie rób przeglądy najpopularniejszych i sprawdzaj, które są najskuteczniejsze w Twojej branży.
  • Nie łącz konta z Facebookiem – to dwa zupełnie inne portale, a użytkownicy docenią unikalne treści publikowane na każdym z nich. Na Twitterze sprawdzają się krótkie, skondensowane treści, natomiast Facebook nadaje się idealnie do publikowania dłuższych form.
  • Retweetuj – w ten sposób buduje się popularność na Twitterze. Osoby, których treści przekazujesz dalej mogą odwdzięczyć się w ten sam sposób, a także dołączyć do grona obserwujących cię użytkowników.
  • Stosuj się do zasady 20 znaków – w momencie tworzenia wpisu staraj się zostawiać margines 20 znaków, dzięki temu inni będą mieli możliwość jego retweetowania bez potrzeby skracania go.

 


0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *