[Głosów:20    Średnia:5/5]

Jeśli jesteś z Warszawy i prowadzisz agencję marketingową, to pewnie chciałbyś żeby Twoi potencjalni klienci wpisując „najlepsza agencja marketingowa Warszawa”, trafiali właśnie na Twoją stronę? Nie Ty jeden. To cel i marzenie każdego marketera.

Podobnie jest z innymi branżami. Każdy ma swój cel i swoje frazy kluczowe, po których chciałby być najwyżej wyskakującą firmą w wyszukiwarce.

Internet zmienia świat

Internet zmienił świat. Kiedyś wszystkie firmy chciały by pisała o nich prasa, by mówili w radiu i w telewizji. Obecnie każda chce wyróżnić się na tle konkurencji – w Internecie.
Marketing jest branżą specyficzną, w której wielu mądrych ludzi wie co zrobić, aby marka zbudowała swoją pozycję, czy wręcz zdominowała Internet. Wiele firm, które chcą zaistnieć w Sieci, poszukują odpowiednich specjalistów. Mogą ich poszukiwać właśnie poprzez wyszukiwarkę Google. Wpisywane mogą być przeróżne frazy.

Spotkamy firmy, które będą poszukiwać najlepszej agencji marketingowej. Niestety wybór najlepszej nie jest wcale tak prosty, jak przeglądnięcie wyników, które podsunęła nam wyszukiwarka.

Cechy najlepszych agencji marketingowych?

Ciężko wskazać jedną konkretną cechę, która będzie wyróżniała najlepszą agencję.

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że Internet naprawdę zmienił świat. To nie jest puste hasło powtarzane bez przekonania. Zmiana jest na tyle duża, że w sumie lokalizacja naszego partnera biznesowego przestała mieć znaczenie. Coraz rzadziej więc będą liczyły się firmy z naszej okolicy. Jeśli szukamy najlepszej agencji marketingowej z Warszawy, to poszukujemy agencji marketingowej ogólnie. Wybrać do współpracy możemy firmę z dowolnego miejsca w kraju, a obsłuży nas równie dobrze, gdyby była naszym sąsiadem.

Wprawdzie żadna agencja marketingowa nie powie „my mamy świadomość, że nie trzeba być z tego samego miasta aby być najlepszym”, ale świadomość tego jest jedną z cech wyróżniających dobrą agencję od innych.

Ważną rzeczą, kluczową wg mnie jest doświadczony zespół. Nie agencja, zespół. Marketing to ludzie, ich doświadczenia, kompetencje. Agencja marketingowa nie musi mieć długiego stażu na rynku, ale powinna skupiać ludzi z pasją, którzy mają odpowiednie doświadczenie. Osobiście nie jestem zwolennikiem firm, które uczą się na kliencie. Wiadomo, kiedyś doświadczenie trzeba zdobyć, ale powinno się to robić przy boku jakiegoś doświadczonego kolegi, żeby nie zaszkodzić klientowi.
Dlatego dobrą, czy wręcz najlepszą agencję marketingową poznamy po osobach, które w niej pracują. Osoby te powinny mieć staż, kilkanaście – kilkadziesiąt przeprowadzonych kampanii i wyniki.

Z drugiej strony, wyobraźcie sobie super agencję marketingową, z wieloletnią historią, setkami kampanii, w której wszyscy pracownicy się zwolnili i agencja zatrudniła samych praktykantów bez doświadczenia. Domyślacie się pewnie czym mogłaby zakończyć się kampania, którą przygotują i przeprowadzą?

Dlatego wybierając najlepszą agencję zapytajcie kim jest zespół, który w niej pracuje, jakie ma doświadczenie (zespół, nie agencja). Tylko to daje pewną gwarancję, że oddajecie swoją markę w ręce osób, które potrafią ją obsłużyć.


1 Komentarz

agencjak · 22 września 2019 o 13:18

Jeśli są firmy, które sugerują się lokalizacją przy wyborze agencji marketingowej, to współczuję. Powinno się zwracać uwagę na kompetencje, a nie to czy agencja znajduje się na tej samej ulicy czy w tym samym mieście.
Jeśli ja bym się decydował na wybór agencji, to rozesłałbym zapytania po całym kraju i zobaczył kto co ma do zaoferowania 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *