Każda firma prowadząca swoja stronę internetową chce, by była ona wyświetlana jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu zwiększy się jej ruch na stronie, a co za tym idzie wzrośnie sprzedaż i zyski. Wiele firm zastanawia się co w takim razie zrobić, by Google wyświetlało taką witrynę wysoko. Aby uzyskać wartościowy ruch z Google, bardzo ważne jest, by zoptymalizować stronę pod wytyczne tej przeglądarki. Dzięki temu możliwe jest maksymalne wykorzystanie potencjału jaki tkwi w wyszukiwarkach internetowych. Jak więc to zrobić i zdobywać wartościowy ruch z Google?

Jak działa wyszukiwarka Google?
Jeszcze zanim rozpocznie się optymalizacja strony pod tę wyszukiwarkę, warto zastanowić się jak ona działa. Wyniki wyszukiwania Google oparte są na 200 czynnikach rankingowych, czyli takich czynnikach, które wpływają na pozycję danej strony na określone zapytanie. Po wpisaniu określonej frazy Google przegląda w ułamku sekundy biliony stron internetowych, które posiada w swoim indeksie. Wszystko to dzieje się po to, by dostarczyć użytkownikowi ułożone według trafności zapytania. Google posiada swój własny poradnik, w którym podaje wskazówki dotyczące tego co podlega ocenie, czyli można powiedzieć to co składa się na jego algorytm. Jednak tego typu zagadnieniami zajmują się specjaliści SEO, którzy potrafią połączyć informacje oferowane przez Google ze swoją dużą wiedzą i doświadczeniem.

Jak pozyskać wartościowy ruch z Google?
Jak pozyskać wartościowy ruch z Google? Najważniejsza w realizowaniu tego celu jest treść. To od niej należy zacząć całe swoje poczynania. Co więc dokładnie należy zrobić?
- Odpowiednio zaplanować i stworzyć strukturę strony – struktura strony im wcześniej zostanie odpowiednio zaplanowana tym lepiej. Wszystkie kategorie, podkategorie oraz działy muszą zostać odpowiednio rozplanowane. Jeśli będzie ona dopasowana do Google, czyli podzielona na kategorie wówczas proces SEO będzie efektywny. Google lubi, kiedy struktura strony ma postać odwróconej piramidy. Oznacza to, że treści bardziej ogólne powinny być wyżej w strukturze adresów, a te bardziej szczegółowe niżej.
- Analiza słów kluczowych – aby pozyskać wartościowy ruch z Google należy analizować słowa kluczowe. Oznacza to, że tworząc treści na swojego bloga, stronę firmową bądź sklep trzeba wiedzieć w jaki sposób użytkownicy wyszukują dane treści. Dzięki dokładnej analizy słów kluczowych możliwe jest zaplanowanie publikacji treści na kilka miesięcy wprzód. Warto więc pisać i tworzyć treści na tematy, których ludzie szukają i chcą czytać. Informacje na ten temat są łatwo dostępne. Jeśli więc to wszystko zostało wyjaśnione nadchodzi czas na stworzenie treści, która pozwoli pozyskać użytkowników z wyszukiwarki Google.
- Odpowiednio napisana treść – wiele osób zastanawia się co to w zasadzie znaczy dobra treść. Mianowicie musi ona być
- Unikalna – nie może ona być powielana, oznacza to, że ta sama treść nie może się powtórzyć kilkukrotnie w różnych miejscach, jest to wówczas przepis na porażkę
- Angażująca użytkownika – jak wiadomo treści tworzone są pod Google, jednak nie wolno zapominać, że to człowiek jest główny recenzentem tej treści. Jeśli więc użytkownik nie będzie spędzał dużej ilości czasu na stronie, to również może obniżyć jej pozycje. Co więcej, jeśli treść będzie ciekawa istnieje dużo większa szansa, że użytkownik podzielić się nią ze znajomymi lub udostępnić link do niej w swoich mediach społecznościowych. Czynniki te bardzo dobrze wpływają na widoczność strony w wynikach wyszukiwania.
- Nasycona słowami kluczowymi – Google bardzo dokładnie sprawdza tekst. Jednym z najważniejszych czynników jaki jest przez niego weryfikowany są słowa i frazy kluczowe. Trzeba jednak pamiętać, by tekst nie stał się sztuczny w odbiorze, ponieważ ponownie, to czytelnik jest jego głównym recenzentem.
Każda firma musi dostrzec potencjał wynikający z wysokiej widoczności w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Ruch tematyczny z tego źródła charakteryzuje się bardzo dużym zaangażowaniem i jest niezwykle wartościowy. Co więcej ma on wysoki współczynnik konwersji, zdecydowanie wyższy niż inne kanały marketingu online. Warto więc dbać
o budowanie treści myśląc jednocześnie o użytkownikach i wyszukiwarce Google. Aby pozyskać wartościowy ruch z Google trzeba spełnić pewne warunki, jednak jest to bardzo dla firmy opłacalne.
0 Komentarzy